Το σενάριο να σταματήσει η Ολυμπία οδός (Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος -Τσακώνα) λίγο πριν τον Καϊάφα και να μην φτάσει ποτέ στη Μεσσηνία, έρχεται πάλι στο προσκήνιο μετά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ενωσης με την οποία ζητείται να ακυρωθεί η προβλεπόμενη διέλευση του νέου αυτοκινητόδρομου από τον υδροβιότοπο του Καϊάφα. Το εφιαλτικό για τη Μεσσηνία σενάριο αναφέρεται σε χθεσινό ρεπορτάζ της εφημερίδας Ελευθεροτυπία” ως μία από τις δύο εναλλακτικές λύσεις που εξετάζονται μετά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ενωσης: Μετά τη νέα εξέλιξη, δύο είναι τα πιθανά σενάρια:
- Να επιλεγεί η μεσογειακή διέλευση του δρόμου, οπότε θα χρειαστεί νέα μελέτη και το κόστος κατασκευής θα υπερδιπλασιαστεί.
Να περικοπεί τμήμα περίπου 20 χλμ. και ο αυτοκινητόδρομος να τερματίζει μετά τον Πύργο.
Σύμφωνα με την “Ελευθεροτυπία: “Οποια λύση και να επιλεγεί από τη νέα ηγεσία των υπουργείων Υποδομών και Περιβάλλοντος, θα χρειαστεί να έρθει και πάλι η σύμβαση στη Βουλή, πιθανότατα μαζί με τις τροποποιήσεις για τις τιμές των διοδίων”.Σημειώνεται ότι η υπουργός Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη μιλώντας στη Βουλή κατά την διάρκεια της συζήτησης των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης είπε ότι θα γίνει νέα χάραξη στο τμήμα από τον Καϊάφα έως και την Τσακώνα. Η νέα χάραξη θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε σημαντική καθυστέρηση, καθώς δεν μπορούν να γίνουν οι αναγκαίες απαλλοτριώσεις για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου. Τα νέα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί μετά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ενωσης πρέπει να αξιολογηθούν από τους τοπικούς άρχοντες και την πολιτική ηγεσία του νομού και να γίνει έγκαιρη παρέμβαση στα κέντρα λήψης των αποφάσεων ώστε να μην ληφθούν για μια ακόμα φορά αποφάσεις σε βάρος της Μεσσηνίας.
Αναλυτικά το ρεπορτάζ της Χαράς Τζαναβάρα από την“Ελευθεροτυπία”
“Ενα «μπουγιουρντί» από τις Βρυξέλλες τινάζει ουσιαστικά στον αέρα τη σύμβαση για την κατασκευή της εθνικής οδού Αθηνών - Πατρών - Πύργου -Τσακώνας, ενώ προς ακύρωση οδεύει, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, ο γνωστός σχεδιασμός για τους αυτοκινητόδρομους της Αττικής. Η Κομισιόν με έγγραφό της κάνει δεκτές τις ενστάσεις των κατοίκων της Ηλείας και ζητεί να ακυρωθεί η προβλεπόμενη διέ ευση του νέου αυτοκινητόδρομου από τον υδροβιότοπο του Καϊάφα. Στο συγκεκριμένο έργο, η σύμβαση προβλέπει ότι σε μήκος περίπου 500 μέτρων ο αυτοκινητόδρομος θα στενεύει και θα διέρχεται με σήραγγα κάτω από το στενό στόμιο που συνδέει τη λίμνη με τη θάλασσα, λύση που θεωρείται ιδιαίτερα επιβαρυντική για το ευαίσθητο οικοσύστημα που έχει ενταχθεί το δίκτυο προστατευόμενων περιοχών “NATURA”. Μετά τη νέα εξέλιξη, δύο είναι τα πιθανά σενάρια:
Να επιλεγεί η μεσογειακή διέλευση του δρόμου, οπότε θα χρειαστεί νέα μελέτη και το κόστος κατασκευής θα υπερδιπλασιαστεί.
Να περικοπεί τμήμα περίπου 20 χλμ. και ο αυτοκινητόδρομος να τερματίζει μετά τονΠύργο.
Τα προβλήματα φαίνεται ότι ήταν γνωστά στον κ. Σουφλιά και δεν είναι τυχαίο ότι από τον Αύγουστο του 2008 είχαν ξεκινήσει σταδιακά ανασκαφικές εργασίες σε όλα τα σημεία του νέου αυτοκινητόδρομου που είχαν υποδείξει οι αρχαιολόγοι, εκτός από το τμήμα Μιντιλόγλι-Αμαλιάδα. Στο τμήμα αυτό έχουν περιληφθεί οκτώ θέσεις αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, συγκεκριμένα στα Τσουκαλαίικα Αχαΐας,κοντά στη βιομηχανική ζώνη (ΒΙΠΕ), στο Επιτάλιο, τον Καϊάφα, τον Κακόβατο, το Βουνάκι, τον Περιστεριά και τη Μάλθη, όπου κατά... τύχη οι ανασκαφές δεν έχουν ξεκινήσει «λόγω μη παράδοσης των χώρων» από το αρμόδιο υπουργείο. Σε υπόλοιπες 21 θέσεις, από Αρχαία Κόρινθο έως την παράκαμψη της Πάτρας, γίνονται εδώ και μήνες εργασίες που ήδη έχουν φέρει στο φως σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα. Οποια λύση και να επιλεγεί από τη νέα ηγεσία των υπουργείων Υποδομών και Περιβάλλοντος, θα χρειαστεί να έρθει και πάλι η σύμβαση στη Βουλή, πιθανότατα μαζί με τις τροποποιήσεις για τις τιμές των διοδίων”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου