Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ Γεννήθηκε στον Πύργο Τριφυλίας (γυιός του Σταματέλου και της Σταθίας που στο καφενείο τους έπαιζε ο Πρεβεζάνος το σινεμά). Απόφοιτος του Πανεπιστημίου Columbia (MFA-Σκηνοθεσία και Σενάριο) και του Hamilton College (Ανθωπολογία, Θέατρο και Φωτογραφία) της Νέας Υόρκης. Έχει εργαστεί ως σκηνοθέτης, σεναριογράφος και σύμβουλος σεναρίου στις ΗΠΑ και στην Ελλάδα. Υπήρξε επιμελητής σεναρίου στο πρόγραμμα ΓΡΑΦΗ του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ) την περίοδο 2000-2002. Διοργάνωσε στη Νέα Υόρκη, εκπροσωπώντας το Υπουργείο Πολιτισμού και το ΕΚΚ, τις ρετροσπεκτίβες: Αφιέρωμα στο Θόδωρο Αγγελόπουλο (1989-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης), Σινεμυθολογία (1993-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης). Από το 1995 έως το 1997 υπήρξε διευθυντής προγράμματος στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Αθηνών: Νύχτες Πρεμιέρας.
Ιδρυτής και διευθυντής του Μεσογειακού Ινστιτούτου Κινηματογράφου (1998), ενός ευρωπαϊκoύ εκπαιδευτικού οργανισμού που επικεντρώνεται στις κινηματογραφικές σπουδές με έμφαση στην ανάπτυξη και συγγραφή σεναρίου. Ένα εγχείρημα στο οποίο έχει τη στήριξη και την αμέριστη συμπαράσταση της δραστήριας συντρόφου του και σκηνοθέτιδας: Αποστολίας Παπαϊωάννου
Το Μεσογειακό Ινστιτούτο Κινηματογράφου (ΜΙΚ) πρωτολειτούργησε στην Καλαμάτα το 1998, με την υποστήριξη του Δήμου Καλαμάτας, και στο οποίο συμμετείχαν 10 Έλληνες σεναριογράφοι / σκηνοθέτες υπό την καθοδήγηση των καθηγητών Lewis Cole και Nick Proferes από το Πανεπιστήμιο Columbia της Νέας Υόρκης. Ύστερα από 10 χρόνια συνεχούς επιτυχίας το Μεσογειακό Ινστιτούτο Κινηματογράφου έχει πλέον αναδειχθεί σε κινηματογραφικό κέντρο της Μεσογείου που συγκεντρώνει ταλαντούχους σεναριογράφους, σκηνοθέτες και παραγωγούς από όλη την Ευρώπη, καθώς επίσης καταξιωμένους καθηγητές και επιτυχημένους επαγγελματίες του Κινηματογράφου από την Ευρώπη και την Αμερική. Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες του ΜΙΚ έχουν πετύχει να δημιουργήσουν, στη χώρα που γέννησε το Δράμα, ένα μόνιμο κέντρο συνεχούς εκπαίδευσης που απευθύνεται σε ευρωπαίους κινηματογραφιστές. Παράλληλα, αποτελούν ένα φόρουμ όπου καλλιεργείται ο δημιουργικός διάλογος πάνω στις τεχνικές της αφήγησης και της σύγχρονης κινηματογραφικής γλώσσας. Επίσης, ενθαρρύνεται και υποστηρίζεται η δικτύωση και η δημιουργία συνεργασιών και συμπαραγωγών από όλες τις χώρες της Ευρώπης.
Η κύρια εκπαιδευτική δράση του Ινστιτούτου, το πρόγραμμα MFI Script 2 Film Workshops, είναι ένα από τα πιο δυναμικά και επιτυχημένα εργαστήρια ανάπτυξης κινηματογραφικών σχεδίων στην Ευρώπη. Τελώντας υπό την αιγίδα του προγράμματος MEDIA της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το 2000, έχει φιλοξενήσει ένα σύνολο 240 σεναριογράφων /σκηνοθετών. Ο ετήσιος κύκλος των εργαστηρίων αποτελείται από δύο επιτόπια σεμινάρια, το πρώτο στη Νίσυρο τον Ιούνιο και το δεύτερο στη Σάμο τον Οκτώβριο και από δύο ενδιάμεσα διαδικτυακά εργαστήρια που φιλοξενούνται σε ειδικό forum. Πολλά σενάρια που αναπτύχθηκαν στο πρόγραμμα έγιναν ταινίες που διανεμήθηκαν με επιτυχία στις ευρωπαϊκές αγορές και προβλήθηκαν σε μεγάλα διεθνή φεστιβάλ, ενώ παράλληλα έλαβαν σημαντικά βραβεία.
Κορυφαίο παράδειγμα από τον ευρωπαϊκό χώρο, η ταινία “Nowhere in Africa” της Γερμανίδας σεναριογράφου/σκηνοθέτιδας Caroline Link που το 2003 κέρδισε το Βραβείο OSCAR Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας. Στον ελλαδικό χώρο, η ταινία “Eduart” της Αγγελικής Αντωνίου (Βραβείο Καλύτερης ταινίας, Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Καλύτερου Σεναρίου και 6 άλλα Κρατικά Κινηματογραφικά Βραβεία Ποιότητας του Υπουργείου Πολιτισμού το 2006, Χρυσή Αντιγόνη στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Montpellier της Γαλλίας).
Το Μεσογειακό Ινστιτούτο Κινηματογράφου δραστηριοποιείται επίσης και στο χώρο της μικρού μήκους ταινίας παρέχοντας σεμινάρια στα εγκεκριμένα σενάρια των χρηματοδοτικών προγραμμάτων του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και της ΕΡΤ.
Υποστηρίζεται από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, την ΕΡΤ, τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις Δωδεκανήσου & Σάμου και το Δήμο Νισύρου.
Υποστηρίζεται από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, την ΕΡΤ, τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις Δωδεκανήσου & Σάμου και το Δήμο Νισύρου.
Ο Γιώργος Καλογερόπουλος είναι ένας σκηνοθέτης και σεναριογράφος, ο οποίος, έχει κάθε λόγο να είναι περήφανος για την προσφορά του στον κινηματογράφο, όπως περήφανοι πρέπει να είναι οι μαθητές του από τη νέα γενιά σκηνοθετών και εγώ που έχω την τύχη να είμαι συντοπίτης όπου έχουμε περάσει μαζί τα παιδικά μας χρόνια –είναι ελάχιστα μεγαλύτερός μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜεγαλώνοντας οι δρόμοι μας χώρισαν, αλλά πάντα ρωτούσα γι’ αυτόν, όταν κατέβαινα στο χωριό και χαίρομαι για τη δημιουργικότητα και το έργο του. Να είναι πάντα καλά και να ξέρει ότι τον παρακολουθούμε και τον καμαρώνουμε.