9 Σεπτεμβρίου 2011

Η χώρα μας έκανε εισαγωγή ελαιόλαδου αξίας 1.500.000 ευρώ απο τη Γερμανία που δε διαθέτει ούτε ένα ελαιόδεντρο .

Σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Αρχή, η χώρα μας έκανε το 2010 εισαγωγή γερμανικού ελαιόλαδου, αξίας 1.500.000 ευρώ.
Σημειώνεται δε, πως σύμφωνα με εκτιμήσεις του κ. Γ. Γονιωτάκη, μέλους της ΓΕΣΑΣΕ, το ελαιόλαδο που εισήχθη δεν αποκλείεται να είναι ελληνικό.
Ο ίδιος, σε δηλώσεις του στον ΣΚΑΪ, συμπλήρωσε πως η Ελλάδα δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της σε ελαιόλαδο καθώς, έχει εγκαταλειφθεί εν μέρει η παραγωγή λόγω των χαμηλών τιμών, με αποτέλεσμα "η χώρα να κάνει εισαγωγές ακόμα και από ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γερμανία που δε διαθέτει ούτε ένα ελαιόδεντρο".
Την ίδια ώρα, έκθεση του εμπορικού γραφείου της χώρας στην..........
Κίνα, διαπιστώνει ότι υπάρχουν συνεχείς και αυξανόμενες ανάγκες για εξαγωγές ελληνικού ελαιόλαδου.
Όπως αναφέρεται στην έκθεση, η αγορά του ελαιόλαδου θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς για να καλύψει τις ανάγκες μια αναδυόμενης καταναλωτικής ομάδας με υψηλό εισόδημα, της κινεζικής, που έχει στρέψει το ενδιαφέρον της στην εξασφάλιση μιας πιο υγιεινής διατροφής.
Και μπορεί το ελαιόλαδο να αναδειχθεί ως μια υγιεινή καθημερινή συνήθεια, δεν μπορεί ωστόσο να αποτελέσει καθημερινή διατροφική συνήθεια για την πλειονότητα, κυρίως λόγω της υψηλής τιμής του.
Η αγορά ελαιολάδου αποτελεί μόλις το 1% της αγοράς βρώσιμων φυτικών ελαίων που υπολογίζεται ότι ανέρχεται περίπου στους 42 εκατ. τόνους.
Οι Κινέζοι χρησιμοποιούν το ελαιόλαδο ως:
- καλλυντικό, για τη βελτίωση της υφής του δέρματος (από γυναίκες),
- φάρμακο, δηλ. το ελαιόλαδο πίνεται, καθώς σύμφωνα με την παραδοσιακή κινεζική ιατρική βοηθάει στην καταπολέμηση ορισμένων ασθενειών (από μεσήλικες και άτομα τρίτης ηλικίας),
- μαγειρικό έλαιο (από νοικοκυριά με υψηλότερο εισόδημα και μορφωτικό επίπεδο)
"Από ελληνικής πλευράς, η αύξηση ή έστω διατήρηση του μεριδίου αγοράς θα επιτευχθεί μέσα από τη βελτίωση του εξαγόμενου προϊοντικού μείγματος και την ανάδειξη των πλεονεκτημάτων της μεσογειακής διατροφής, εν γένει, μέσα από προωθητικές ενέργειες μεγάλης (π.χ. Kerasma, διαφήμιση στην τηλεόραση) και μικρής έντασης (in-store promotion).
Όσον αφορά τους παραγωγούς ή εμπόρους ελαιόλαδου, υπογραμμίζεται η σημασία εξεύρεσης ενός αξιόπιστου συνεργάτη με γνώση της αγοράς και δυνατότητα προώθησης του προϊόντος στις αλυσίδες λιανικής και τους χώρους μαζικής εστίασης", σημειώνεται στην έκθεση
πηγή 
http://pkampas.blogspot.com/#

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ενημερωνόμαστε για την περιοχή μας

ΤΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Αναγνώστες