Ο πρώτος Διαγωνισμός του μεσσηνιακού
ελαιολάδου ποιότητας θα γίνει το ερχόμενο Σάββατο στην Κορώνη και ώρα 19
έως 20 30' στην αίθουσα Κλάπα, στα πλαίσια των διαδηλώσεων για την
Μεσογειακή Διατροφή. Ο διαγωνισμός Πανέλαιον. Αρχίζει με τον σκοπό να
συνεχίσει! Διοργανώνεται από τον Σύλλογο Υπέρ των Μεσσηνιακών
Ελαιοκομικών προϊόντων ΠΟΠ (ΣΥΜΕΠΟΠ), υπό την αιγίδα του Δήμου Πύλου
Νέστορος.Έχει σαν διττό σκοπό: την προβολή
του πλούσιου μεσσηνιακού ελαιουργικού βιομηχανικού δυναμικού επεξεργασίας και εμπορίας του ελαιολάδου. Ενός συστήματος που.............
είναι οργανικά δεμένο με την παραγωγή του επιβεβλημένου στην αντίληψη του καταναλωτή σαν προϊόν αρίστης ποιότητας μεσσηνιακού ελαιολάδου. Κι από την άλλη να διασφαλίσει την παραδοσιακή φύση του προϊόντος βασισμένη στην άμυλα για την βελτίωση του που μέσα από τους δέκα και πάνω αιώνες της μεσσηνιακής σύγχρονης ελαιοκομίας ανέρχεται και ξεπερνά την επική ομηρική εποχή και βυθίζει τις ρίζες της στην μυκηναϊκή Μεσσηνία.
Η άμυλα αποτελεί αναπόσπαστο γονίδιο του DNA της ελληνικής κουλτούρας. Κι ίσως να είναι και αυτή που πρώτη εκκόλαψε τους διαγωνισμούς.
Γι αυτό τι θα ήταν το πιο συνεπέστερο από την επιλογή σαν έπαθλο για τους νικητές του διαγωνισμού Πανέλαιον ένα πιστό αντίγραφο (από το χέρι του πιστοποιημένου από το Υπουργείο Πολιτισμού αγγειογράφου Θωμά Κοτσιγιάννη, ) του πιο αρχαίου επάθλου που μας διέσωσε η αρχαιολογική σκαπάνη: την οινοχόη του Διπύλου; Αγγείο του 740 π.χ. το πρωτότυπο του οποίου βρίσκεται στο Εθνικό αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας;. Είναι διακοσμημένη από έναν περίφημο αγγειογράφο, γνωστό σαν ο αγγειογράφος του Διπύλου, της γεωμετρικής εποχής. Η αγγειογραφία με τους παράλληλους κύκλους απεικονίζει μια φόρμιγγα (την μάνα της μεταγενέστερης λύρας).
Η οινοχόη αυτή ήταν έπαθλο χορευτικών αγώνων γι αυτό φέρει, σε πρωτοελληνική γραφή από τα δεξιά προς τα αριστερά, την επιγραφή: ΗΟΣΝΥΝΟΡΧΕΣΤΟΝΠΑΝΤΟΝΑΤΑΛΟΤΑΤΑΠΑΙΖΕΙΤΟΤΟΔΕΚΛΜΙΝ - ὃς νῦν | ὀρχη|στῶν πάν|των ἀτα|λώτατα | παίζει τῶ τόδε ...).
Που σημαίνει ότι «την κανάτα αυτή θα την πάρει ο χορευτής που θα χορέψει πιο χαριτωμένα»
Μουσική και χορός. Ακοή και όραση.
Φρουτώδες, γλυκό, πικρό, πικάντικο. Οσμή και γεύση.
Γιατί λοιπόν την οινοχόη αυτή να μην μπορεί να την πάρει ο ιδιοκτήτης του λαδιού εκείνου που προσφέρει στις δεύτερες αυτές αισθήσεις τους καλύτερους ερεθισμούς και αρμονία;
Πάντα για καλλιέργεια των αισθήσεων πρόκειται. Για κουλτούρα!
Μια σημαντική συμβολή, ο διαγωνισμός, στην ανάπτυξη ενός προϊόντος ποιοτικής αριστείας που εκπροσωπεύει ένα σημαντικό τμήμα της ελληνικής ελαιουργίας και το οποίο αναμένει την ευρωπαϊκή δικαίωση με την καταχώρισή του στην κατηγορία των προστατευομένων ονομασιών προέλευσης (ΠΟΠ).
Η άμυλα για την βελτίωση της ποιότητας αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες πάνω στους οποίους πρέπει να χτίσουμε τον θρόνο του σύγχρονου μύθου του μεσσηνιακού ελαιολάδου, του ελαιολάδου ΠΟΠ Καλαμάτα.
Ένα ιστορικό γεγονός για τον μεσσηνιακό χώρο στο οποίο ιδιαίτερα οι μυημένοι στην μεσσηνιακή ελαιοκομία δεν πρέπει να λείψουν.
Στο διαγωνισμό παίρνουν μέρος καμιά εικοσαριά μεσσηνίων τυποποιητών μεσσηνιακού λαδιού.
Best tv
Θανάσης Μαυρούλης
του πλούσιου μεσσηνιακού ελαιουργικού βιομηχανικού δυναμικού επεξεργασίας και εμπορίας του ελαιολάδου. Ενός συστήματος που.............
είναι οργανικά δεμένο με την παραγωγή του επιβεβλημένου στην αντίληψη του καταναλωτή σαν προϊόν αρίστης ποιότητας μεσσηνιακού ελαιολάδου. Κι από την άλλη να διασφαλίσει την παραδοσιακή φύση του προϊόντος βασισμένη στην άμυλα για την βελτίωση του που μέσα από τους δέκα και πάνω αιώνες της μεσσηνιακής σύγχρονης ελαιοκομίας ανέρχεται και ξεπερνά την επική ομηρική εποχή και βυθίζει τις ρίζες της στην μυκηναϊκή Μεσσηνία.
Η άμυλα αποτελεί αναπόσπαστο γονίδιο του DNA της ελληνικής κουλτούρας. Κι ίσως να είναι και αυτή που πρώτη εκκόλαψε τους διαγωνισμούς.
Γι αυτό τι θα ήταν το πιο συνεπέστερο από την επιλογή σαν έπαθλο για τους νικητές του διαγωνισμού Πανέλαιον ένα πιστό αντίγραφο (από το χέρι του πιστοποιημένου από το Υπουργείο Πολιτισμού αγγειογράφου Θωμά Κοτσιγιάννη, ) του πιο αρχαίου επάθλου που μας διέσωσε η αρχαιολογική σκαπάνη: την οινοχόη του Διπύλου; Αγγείο του 740 π.χ. το πρωτότυπο του οποίου βρίσκεται στο Εθνικό αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας;. Είναι διακοσμημένη από έναν περίφημο αγγειογράφο, γνωστό σαν ο αγγειογράφος του Διπύλου, της γεωμετρικής εποχής. Η αγγειογραφία με τους παράλληλους κύκλους απεικονίζει μια φόρμιγγα (την μάνα της μεταγενέστερης λύρας).
Η οινοχόη αυτή ήταν έπαθλο χορευτικών αγώνων γι αυτό φέρει, σε πρωτοελληνική γραφή από τα δεξιά προς τα αριστερά, την επιγραφή: ΗΟΣΝΥΝΟΡΧΕΣΤΟΝΠΑΝΤΟΝΑΤΑΛΟΤΑΤΑΠΑΙΖΕΙΤΟΤΟΔΕΚΛΜΙΝ - ὃς νῦν | ὀρχη|στῶν πάν|των ἀτα|λώτατα | παίζει τῶ τόδε ...).
Που σημαίνει ότι «την κανάτα αυτή θα την πάρει ο χορευτής που θα χορέψει πιο χαριτωμένα»
Μουσική και χορός. Ακοή και όραση.
Φρουτώδες, γλυκό, πικρό, πικάντικο. Οσμή και γεύση.
Γιατί λοιπόν την οινοχόη αυτή να μην μπορεί να την πάρει ο ιδιοκτήτης του λαδιού εκείνου που προσφέρει στις δεύτερες αυτές αισθήσεις τους καλύτερους ερεθισμούς και αρμονία;
Πάντα για καλλιέργεια των αισθήσεων πρόκειται. Για κουλτούρα!
Μια σημαντική συμβολή, ο διαγωνισμός, στην ανάπτυξη ενός προϊόντος ποιοτικής αριστείας που εκπροσωπεύει ένα σημαντικό τμήμα της ελληνικής ελαιουργίας και το οποίο αναμένει την ευρωπαϊκή δικαίωση με την καταχώρισή του στην κατηγορία των προστατευομένων ονομασιών προέλευσης (ΠΟΠ).
Η άμυλα για την βελτίωση της ποιότητας αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες πάνω στους οποίους πρέπει να χτίσουμε τον θρόνο του σύγχρονου μύθου του μεσσηνιακού ελαιολάδου, του ελαιολάδου ΠΟΠ Καλαμάτα.
Ένα ιστορικό γεγονός για τον μεσσηνιακό χώρο στο οποίο ιδιαίτερα οι μυημένοι στην μεσσηνιακή ελαιοκομία δεν πρέπει να λείψουν.
Στο διαγωνισμό παίρνουν μέρος καμιά εικοσαριά μεσσηνίων τυποποιητών μεσσηνιακού λαδιού.
Best tv
Θανάσης Μαυρούλης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου