Η αυριανή εορτή
της Αναλήψεως του Κυρίου και Θεού μας Ιησού Χριστού αποτελεί έναν χαρμόσυνο
εορτολογικό σταθμό μέσα στην όντως ευφρόσυνη αναστάσιμη περίοδο της Εκκλησίας
μας. Με αισθήματα αγαλλιάσεως οι ορθόδοξοι πιστοί κατακλύζουμε την ιερή αυτή
ημέρα τους ναούς για να αναπέμψουμε ευχαριστήριες ωδές στο Σωτήρα και Λυτρωτή μας
Κύριο και να υμνήσουμε την Aγία
Ανάληψή του στους ουρανούς, εκεί από όπου καταδέχθηκε...................
να κατέβει, προκειμένου να επιτελέσει το σωτήριο έργο του ανθρωπίνου γένους. Υμνούμε την επάνοδό του στο θείο θρόνο της άφατης μεγαλοσύνης του, στα δεξιά του Θεού Πατέρα, προς τον oποίο θα είναι εσαεί ο μεγάλος και αιώνιος μεσίτης μας.
να κατέβει, προκειμένου να επιτελέσει το σωτήριο έργο του ανθρωπίνου γένους. Υμνούμε την επάνοδό του στο θείο θρόνο της άφατης μεγαλοσύνης του, στα δεξιά του Θεού Πατέρα, προς τον oποίο θα είναι εσαεί ο μεγάλος και αιώνιος μεσίτης μας.
Ο
Κύριός μας Ιησούς Χριστός μετά την λαμπροφόρο Ανάστασή του, δεν εγκατέλειψε
αμέσως τον κόσμο, αλλά συνέχισε για σαράντα ημέρες να εμφανίζεται στους μαθητές
του. Αυτές οι μεταναστάσιμες εμφανίσεις του προς αυτούς είχαν πολύ μεγάλη
σημασία. Έπρεπε οι πρώην δύσπιστοι και φοβισμένοι μαθητές να βιώσουν το γεγονός
της Αναστάσεως του Διδασκάλου τους και να αποβάλλουν κάθε δισταγμό και ψήγμα
απιστίας για εκείνον. Έπρεπε να αποβάλλουν κάθε ίχνος λαθεμένης αντίληψης για
το Μεσσία. Να συνειδητοποιήσουν πλήρως τον πανανθρώπινο χαρακτήρα του απολυτρωτικού
έργου του Σωτήρα. Οι θαυμαστές μεταναστάσιμες εμφανίσεις του και οι
προχωρημένες πια και πνευματικού χαρακτήρα νουθεσίες αποτέλεσαν σημαντικό
παράγοντα για τη διαμόρφωση νέας αντιλήψεως για το θείο πρόσωπο του Λυτρωτή
Χριστού και το σωτήριο ιεραποστολικό έργο που είχαν ταχθεί από εκείνον να
επιτελέσουν. Το μεγάλο γεγονός της Θείας Αναλήψεως έχει πραγματικά
τεράστιες θεολογικές και σωτηριολογικές παραμέτρους για την Εκκλησία μας.
Η
Ανάληψη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού αποτελεί αναμφίβολα το θριαμβευτικό πέρας
της επί γης παρουσίας του και του απολυτρωτικού έργου του. «Ανελήφθη εν δόξη »
για να επιβεβαιώσει την θεία ιδιότητά του στους παριστάμενους μαθητές του. Για
να τους στηρίξει έτι περισσότερο στον τιτάνιο πραγματικά αγώνα, που εκείνος
τους ανάθεσε, δηλαδή τη συνέχιση του σωτηριώδους έργου του για το ανθρώπινο
γένος. Ο Κύριος Ιησούς Χριστός ανήλθε στους ουρανούς, αλλά δεν εγκατέλειψε το
ανθρώπινο γένος, για το οποίο έχυσε το τίμιο αίμα του. Μπορεί να κάθισε στα
δεξιά του Θεού στους ένδοξους ουρανούς, όμως η παρουσία του εκτείνεται ως τη γη
και ως τα έσχατα της δημιουργίας. Άφησε στη γη την Εκκλησία του, η οποία είναι
το ίδιο το αναστημένο, αφθαρτοποιημένο και θεωμένο σώμα του, για να είναι το
μέσον της σωτηρίας όλων των ανθρωπίνων προσώπων, που θέλουν να σωθούν. Νοητή
ψυχή του σώματός του είναι ο Θεός Παράκλητος, «το Πνεύμα της αλήθείας», ο
οποίος επεδήμησε κατά την Αγία Ημέρα της Πεντηκοστής σε αυτό, για να παραμείνει
ως τη συντέλεια του κόσμου. Η σωτηρία συντελείται με την οργανική συσσωμάτωση των
πιστών στο θεανδρικό Σώμα του Χριστού.
Μέσα λοιπόν στην χαροποιό αναστάσιμη
περίοδο προβάλλει η μεγάλη εορτή της Αναλήψεως για να μας χαροποιήσει έτι
περισσότερο και να μας υπενθυμίσει πως η δοξασμένη επάνοδος του Λυτρωτή μας
Χριστού στο θρόνο της Θεότητας απορρέει άπειρες σωτήριες δωρεές για την
ανθρωπότητα και ολόκληρη τη δημιουργία. Αυτός ως ο δοξασμένος Θεάνθρωπος
μετέχει ταυτόχρονα του κτιστού και του ακτίστου, καθιστάμενος έτσι ο σωτήριος
σύνδεσμος μεταξύ Δημιουργού και δημιουργημάτων. Αυτή είναι η πεμπτουσία της
σωτηρίας και το κεντρικό νόημα της μεγάλης εορτής!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου