ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ-ΤΣΑΚΩΝΑ
«Η ΓΑΛΑΡΙΑ»
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Εδώ και μέρες παρακολουθούμε τις «διαπραγματεύσεις» μεταξύ υπουργείου Υποδομών, κατασκευαστών και τραπεζών. Παράλληλα έχουμε κλείσιμο εργοταξίων, απολύσεις εργαζομένων και πάγωμα των έργων. Τελευταία έχουμε και δηλώσεις εκπροσώπων φορέων και παραγόντων της Δυτικής Ελλάδας.
Θα θέλαμε και μείς να συμβάλουμε στον διάλογο και να βοηθήσουμε στις «διαπραγματεύσεις» θέτοντας τα παρακάτω θέματα.:
1ον Με βάση το σχετικό ΦΕΚ (αρ. φύλλου 279 της 20/12/2007), στην ενότητα 7.3 περί Χρηματοδότησης του Έργου με Δάνεια αναφέρεται ρητά πως «...ο παραχωρησιούχος θα είναι υπεύθυνος να διασφαλίζει ότι θα υπάρχει ανά πάσα στιγμή........
χρηματοδότηση διαθέσιμη για την πλήρη και προσήκουσα εκτέλεση του έργου». Δηλαδή οι κατασκευαστές είναι υποχρεωμένοι να βάλουν τα χρήματα για την συνέχιση του έργου και δεν είναι καθόλου νόμιμοι όταν το σταματούν.2ον Τα έσοδα, σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη (αρ. πρωτ. 410/414 της 22/9/2010) έφθαναν μέχρι τον Ιούλιο του 2010 τα 150 εκατ. ευρώ. Ποσό, που πλέον υπολογίζεται πως πλησιάζει τα 190 εκατ. ευρώ. Την ίδια περίοδο το Δημόσιο έχει διαθέσει ήδη τα 244 από τα 550 εκατ. ευρώ, που του αναλογούν, τη στιγμή που μέσω ιδίων κεφαλαίων έχουν καλυφθεί περί τα 80 εκατ. ευρώ. Πρακτικά σε 28 μήνες η κοινοπραξία πρέπει να εμφανίζει έσοδα περίπου 100-110 εκατ. ευρώ, που σημαίνει πως έχουν και κέρδος.
3ον Σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης, αν μέχρι τις 4 Απρίλη 2011 ο παραχωρησιούχος δεν έχει αποπερατώσει το συγκεκριμένο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου, δεν θα πρέπει να εισπράττονται διόδια από τον σταθμό διοδίων του Ρίο.
4ον Γιατί η κοινοπραξία επικαλείται την πτώση της κυκλοφορίας, εφόσον από τη σύμβαση έχει αναλάβει τον κίνδυνο;
5ον Γιατί οι τράπεζες διακόπτουν τη χρηματοδότηση των έργων, όταν από τα stress tests τους έχουν προβλέψει πολύ δυσμενέστερα σενάρια από τα σημερινά (στη συγκεκριμένη περίπτωση 27% πτώση της κυκλοφορίας);
6ον Η σύμβαση του 2007 ομολογεί ότι ο αυτοκινητόδρομος θα έχει ουσιαστικά αποσβεστεί ως το 2022 και επί 15 χρόνια το Δημόσιο εν γνώσει του τον παραχωρεί στους ιδιώτες, οι οποίοι θα έχουν την ευθύνη της συντήρησης και θα καταθέτουν στα κρατικά ταμεία έως και το 93% των εσόδων από τα διόδια. Σκοπεύετε να τους παραχωρήσετε άλλα 10 χρόνια?
Τελικά η κυβέρνηση σκοπεύει να σταματήσει τις διαπραγματεύσεις και να αναγκάσει τράπεζες και κοινοπραξία να σεβαστούν το νόμο που οι ίδιοι ψήφησαν στην Βουλή?
Και τέλος επειδή κουραστήκαμε από ψηφίσματα και δηλώσεις δημάρχων, περιφερειαρχών και βουλευτών θα υποβάλουν μηνύσεις και ασφαλιστικά μέτρα εναντίων όσων δεν τηρούν το νόμο?
Για την Διοίκηση
Ο Πρόεδρος Ο Γ.Γ.
Τσελεπής Θεόδωρος Λυμπέρης Γεώργιος
galaria2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου