14 Δεκεμβρίου 2010

Μεσσηνία «Εφυγε» η γηραιοτερη Ελληνιδα

Εφυγε χθες από τη ζωή μία από τις γηραιότερες Ελληνίδες, η Αγγελική Βουρνά, 115 χρόνων, η οποία ζούσε στο χωριό Φίλια Μεσσηνίας. Με 38 εγγόνια, δισέγγονα και τρισέγγονα, στάθηκε όρθια μέχρι το τέλος. Ορφανή από μητέρα από έξι μηνών, παραμελημένο παιδάκι από τη δεύτερη σύζυγο του πατέρα της, στα έξι της χρόνια βρέθηκε στα βουνά να φυλάει πρόβατα μέχρι τα δώδεκα. Υπηρέτρια στη συνέχεια σε συγγενικό σπίτι, ώσπου στα 32 της παντρεύεται τον Νικόλα.
«Πλάτη με πλάτη δούλευα με τον άντρα μου», μας είχε πει πριν από δύο χρόνια η ίδια, περιγράφοντάς μας πώς χαράκωναν το κλήμα, πώς τρυγούσαν το αμπέλι και πώς έλιαζαν τη σταφίδα.

Εκανε εννέα παιδιά, που σήμερα είναι εν ζωή έξι, ενώ οι κόρες της, με τις οποίες ζούσε μαζί, είναι 75 και 80 χρόνων. «Πώς προλαβαίνατε να κάνετε τόσα παιδιά και να δουλεύετε», τη ρωτήσαμε τότε. «Ισα ίσα ήμασταν καλύτερα. Δεν μπορούσα να κάθομαι εγώ και να περιμένω να δουλέψει ο άντρας μου και να μου φέρει. Ημασταν αγαπημένοι», μας είχε απαντήσει.
«Μέχρι πότε δουλεύατε», ήταν η επόμενη ερώτησή μας στην Αγγέλω Βουρνά, την οποία είχαμε βρει με το πόδι στον γύψο: «Και τώρα, μόλις γιάνει το πόδι μου, θα ξαναδουλέψω. Δεν το βάνω κάτω». Η Αγγελική Βουρνά, που πάτησε πάνω σε τρεις αιώνες, μας αποχαιρέτησε χθες πλήρης ημερών.

ΠΕΤΡΟΣ ΤΣΩΝΗΣ


Πηγή ΜΕΡΟΠΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ενημερωνόμαστε για την περιοχή μας

ΤΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Αναγνώστες