1 Ιουνίου 2013

Οι Κινέζοι ξέρουν ήδη να πίνουν κρασί αλλά πρέπει να μάθουν και τη χρήση του ελαιολάδου

Ενδιαφέροντα συμπεράσματα προέκυψαν από την επίσκεψη του Πρωθυπουργού στη Κίνα σχετικά με την «υποδοχή» που μπορούν να έχουν κάποια ελληνικά αγροτικά προϊόντα στην αχανή ασιατική αγορά. Μπορεί οι συμφωνίες που υπεγράφησαν να ήταν ήδη προγραμματισμένες από τους εκπροσώπους των εταιρειών τροφίμων που συνόδεψαν τον κ. Σαμαρά όμως σύμφωνα με όσα μας αναφέρουν άνθρωποι που συμμετείχαν στην αποστολή, οι επαφές που έγιναν εκεί αλλά και η προβολή της επίσκεψης από τα κινέζικα ΜΜΕ ήταν πολύ σημαντικές. Όπως αναμένονταν το ελαιόλαδο και το ελληνικό κρασί ήταν τα δύο προϊόντα που αποτέλεσαν την αιχμή του δόρατος της ελληνικής αποστολής σε σχέση με τα τρόφιμα. Ειδικά για το κρασί τα μηνύματα είναι πολύ θετικά αφού τα τελευταία χρόνια η κατανάλωσή του αυξάνεται με πολύ γρήγορους ρυθμούς. «Είδαμε καταστήματα που πουλούσαν μόνο κρασί κάτι που πριν από μερικά χρόνια δεν υπήρχε, από όσα μας πληροφόρησαν», ανέφεραν στον ΑγροΤύπο μέλη της ελληνικής αποστολής.................

Ειδικότερα στο «κομμάτι» αυτό από όσα έγιναν γνωστά κλείστηκε συμφωνία μεταξύ της Ένωσης Πεζών για τις πρώτες εξαγωγές κρασιού στην Κίνα με εταιρεία με την οποία ήταν σε επαφές το τελευταίο διάστημα. Επίσης, η Ένωση Πεζών πραγματοποίησε και καινούριες επαφές με εταιρείες που ενδιαφέρονται να εισάγουν ελληνικό κρασί και ελαιόλαδο.

Το ελαιόλαδο

Από την πλευρά του ο κ. Γιάννης Μποτζάκης, υπεύθυνος εξαγωγών της εταιρείας Μποτζάκης Α.Ε στην Κρήτη (εμπόριο κρητικού ελαιόλαδου), ο οποίος συμμετείχε στην αποστολή αναφέρει στον ΑγροΤύπο: «Ήταν ένα ταξίδι αρκετά καλό στο θέμα εμπειριών. Όσον αφορά το θέμα των συνεργασιών η εταιρεία μας έχει ήδη συνεργασία με κινέζικη εταιρεία τα τελευταία 6 χρόνια. Στέλνουμε ελαιόλαδο στην Κίνα και οι εξαγωγές μας κάθε χρόνο αυξάνονται σε ποσοστό περίπου 20%. Το ταξίδι αυτό μας βοήθησε επίσης να καταλάβουμε πως βλέπουν οι κινέζοι το ελαιόλαδο και που το χρησιμοποιούν. Σύμφωνα με όσα αντιληφθήκαμε στην κουζίνα τους δεν το χρησιμοποιούν καθόλου».

Χρειάζεται ενημέρωση

Και προσθέτει: «Επειδή κάποιοι ξέρουν τις ευεργετικές του ιδιότητες για τον οργανισμό το καταναλώνουν μόνο του (μια κουταλιά κάθε πρωί ως “φάρμακο”) ή το χρησιμοποιούν ως καλλυντικό. Κάνουν επαλείψεις στο σώμα τους. Αυτοί είναι οι δύο βασικοί λόγοι που το αγοράζουν προς στιγμή οι Κινέζοι. Στο φαγητό χρησιμοποιείται μόνο από ελάχιστους που γνωρίζουν. Και σε επίσημα δείπνα που είχαμε, σε φαγητά που εμείς δεν θα διανοούμαστε να μην βάλουμε ελαιόλαδο αυτοί δεν έβαζαν, όπως τα λαχανικά, τις σαλάτες ή το ψάρι. Πρέπει λοιπόν να ενημερωθούν για την χρήση του ελαιολάδου. Εκεί χρειάζεται μια καλή διαφήμιση για το ελαιόλαδο».

Συμβόλαιο

Σύμφωνα με όσα μας έκανε γνωστά ο κ. Μποτζάκης: «Κατά την διάρκεια του ταξιδιού μας υπογράψαμε ένα συμβόλαιο με την εταιρεία που ήδη συνεργαζόμαστε την “Beijing Athena” για το 2013 (με αυξημένη σε σχέση με πέρσι ποσότητα)». Η αλήθεια είναι ότι το συμβόλαιο θα γινόταν αλλά το πολύ θετικό στην όλη υπόθεση είναι, η διαφήμιση από τον Τύπο που έγινε στην Κίνα αφού η επίσκεψη του Πρωθυπουργού προβλήθηκε αρκετά καλά. Αυτό θα βοηθήσει και στην αύξηση της κατανάλωσης ενώ δίνει κύρος τόσο στην εταιρεία μας όσο και στην κινέζικη εταιρεία που συνεργαζόμαστε αφού η υπογραφή συμβολαίου έγινε μπροστά στους Πρωθυπουργούς της Ελλάδας και της Κίνας. Προοπτικές υπάρχουν αλλά χρειάζονται προσπάθειες και χρόνος.
Χρήστος Διαμαντόπουλος
xdiam@agrotypos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ενημερωνόμαστε για την περιοχή μας

ΤΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Αναγνώστες