30 Δεκεμβρίου 2011

Η κρίση διαμορφώνει νέο καταναλωτικό μοντέλο

AYTEΣ τις ημέρες το ενδιαφέρον όλων στρέφεται στην καταναλωτική συμπεριφορά των πολιτών σε κάθε μέρος του κόσμου. Ολόκληροι κλάδοι της οικονομίας περιμένουν τις γιορτές για να κάνουν τον μεγαλύτερο τζίρο τους και να κλείσουν τη χρονιά με αξιοπρέπεια. Τα πρώτα μηνύματα ήταν αποκαρδιωτικά, αλλά και αναμενόμενα. Δεν χρειάζεται να είναι κανείς..................
ειδικός για να αντιληφθεί λ.χ. ότι το κέντρο των Αθηνών έχει αλλάξει ριζικά από εκείνη την αγορά που γνωρίζαμε πριν από μερικά χρόνια. Είναι μόνο η κρίση που συνέβαλε σε αυτό; Μάλλον όχι. Γενικά η κατανάλωση σε παγκόσμιο επίπεδο επηρεάστηκε το 2011 από τις πολιτικές και οικονομικές αναταραχές και την αβεβαιότητα, αλλά και από τις τεράστιες φυσικές καταστροφές.

Σε κάποιες χώρες που μελετήθηκαν, οι καταναλωτές έδειξαν σαφώς ότι επηρεάστηκαν από την ύφεση αλλά και την οικονομική αβεβαιότητα στις χώρες τους. Εξαίρεση η Γερμανία! Στις αναπτυγμένες χώρες πάνω από το 90% των καταναλωτών δηλώνουν ότι στους επόμενους 12 μήνες θα μειώσουν ή –στην καλύτερη περίπτωση– θα κρατήσουν σταθερή την καταναλωτική τους δαπάνη.

Η άνοδος της μεσαίας τάξης στις αναπτυσσόμενες χώρες και η τεχνολογία (βλέπε αγορές μέσω internet) ήταν οι δύο παράγοντες που συγκράτησαν τη ζήτηση το 2011, ώστε να μη καταβαραθρωθεί. Αυτό είναι ένα φαινόμενο που λαμβάνεται σοβαρά υπόψη στους προγραμματισμούς των επιχειρήσεων λιανικής αλλά και των προμηθευτών τους. Στους παράγοντες αυτούς προστίθενται και οι δημογραφικές μεταβολές, όπου κυρίαρχο ρόλο παίζουν οι γυναίκες που αποφασίζουν ολοένα και περισσότερο για τις αγορές και ρυθμίζουν τον οικογενειακό προϋπολογισμό.

Τα νέα κανάλια πωλήσεων, ιδιαίτερα το internet, στις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες προσελκύουν ολοένα και περισσότερους καταναλωτές, οι οποίοι προφανώς «φεύγουν» από τα παραδοσιακά φυσικά καταστήματα. Hδη σε ορισμένα «αγαθά» όπως οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες, τα ηλεκτρονικά και οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, πάνω από το 50% των καταναλωτών χρησιμοποιούν το internet και το κινητό τους τηλέφωνο. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συμβάλλουν σημαντικά στην αλλαγή του τρόπου που ο καταναλωτής επιλέγει, αγοράζει και χρησιμοποιεί ένα προϊόν.

Οι καταναλωτές γίνονται ακόμη πιο «συνειδητοί» στις αγορές τους, όχι μόνο για προστατεύσουν το πολύτιμο εισόδημά τους αλλά και για να αγοράσουν πιο υγιεινά, ασφαλή και περιβαλλοντικά φιλικά προϊόντα, κάτι που δεν ίσχυε μόλις πριν από 1-2 χρόνια. Τέλος τείνουν να αγοράζουν προϊόντα από τις τοπικές τους αγορές, γνωρίζοντας ότι έτσι στηρίζουν τους φίλους ή τους γείτονες - εμπόρους και την τοπική αγορά, παρά τα μεγάλα ονόματα λιανεμπορίου.

Βρισκόμαστε λοιπόν μπροστά σε ένα νέο μοντέλο καταναλωτικής συμπεριφοράς. Την επαύριον της κρίσης πολλά πράγματα δεν θα είναι όπως πριν και αυτό ας το γνωρίζουν οι έμποροι όπου γης.
 Πηγή: Express.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ενημερωνόμαστε για την περιοχή μας

ΤΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Αναγνώστες