13 Ιανουαρίου 2010

Ο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ και πως επιρεάζει τα τοπικά διαμερίσματα

Ήδη από την εφαρμογή του πρώτου ''Καποδίστρια'' πριν από μερικά χρόνια φάνηκαν τα προβλήματα που θα δημιουργούσε στα μικρά χωριά. Τρεις τετραετίες πέρασαν από τότε και όλοι οι κάτοικοι των χωριών λίγα οφέλη είχαμε από αυτό το σχέδιο και περισσότερη εξάρτηση από κέντρα εβρισκόμενα μακριά από τον τόπο μας. Τα πιο κύρια προβλήματα που παρουσιάστηκαν ήταν δύο. Το πρώτο είναι η απόφαση για την διαχείριση των κονδυλίων που θα εξυπηρετούσαν την καθημερινότητα μας και όχι μόνο, σε χέρια ανθρώπων που δεν ζούσαν στο χωριό μας και δεν γνώριζαν από πρώτο χέρι τα προβλήματα που μας απασχολούσαν. Το άλλο και μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η παρουσία ανθρώπων που προτείνονταν από τους υποψηφίους δημάρχους να διαχειριστούν τα θέματα μας οι οποίοι ήξεραν ότι από την στιγμή που θα εκλεγούν θα πρέπει να υπακούουν στις εντολές του δημάρχου και όχι στις ανάγκες του χωριού τους αν δεν συμφωνούσαν με αυτές της δημοτικής αρχής. Όλοι αν σκεφτούμε αυτά τα δώδεκα χρόνια θα βρούμε αρκετές τέτοιες περιπτώσεις - αναμενόμενες αλλά όχι επιθυμητές- από εμάς που τους στηρίξαμε με την ψήφο μας και απογοητευτήκαμε. Ευτύχώς δεν ήταν όλοι.Τώρα ο Καποδίστριας αλλάζει και γίνεται Καλλικράτης διευρύνονται τα όρια του δήμου μας και η νομαρχία γίνεται περιφέρεια. Ο κύριος λόγος που επικαλούνται οι συντάκτες του νέου σχεδίου είναι η εξοικονόμηση πόρων των φορολογουμένων πολιτών μέσω του περιορισμού του αριθμού των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των νομικών τους προσώπων. Πράγματι θα γίνουν πολλές αλλαγές, από αυτές εμεί ξεχωρίσαμε μερικές που μας αφορούν άμεσα σαν χωριό και σας τις παρουσιάζουμε. Κατ αρχήν όπως προαναφέραμε δεν θα ψηφίζουμε πλέον για Νομάρχη αλλά για περιφερειάρχη και αντιπεριφερειάρχη, ο δεύτερος θα εκλέγεται μεταξύ των περιφερειακών συμβούλων που θα εκλέγονται στο νομό Μεσσηνίας. Η επόμενη βαθμίδα θα είναι οι νέοι διευρυμένοι δήμοι. Ο δήμαρχος θα βρίσκεται στην έδρα του δήμου και θα έχει δύο είδη αντιδημάρχων, τους θεματικούς και τους τοπικού, ο ρόλος των οποίων μπορεί να συμπίπτει. Οι τοπικοί αντιδήμαρχοι αναλαμβάνουν τον συντονισμό των τοπικών διοικητικών υπηρεσιών, του τοπικού ΚΑΠΗ, παιδικών σταθμών κτλ. Θα μπορεί επίσης να συμβάλει στον συντονισμό των τοπικών συμβουλίων. Για την αποσυμφόρηση του δημοτικού συμβουλίου θα δημιουργηθεί πλήθος επιτροπών και συμβουλίων που θα εισηγούνται στο δημοτικό συμβούλιο προτάσεις για διάφορα προβλήματα της αρμοδιότητος της κάθε επιτροπής Όπως καταλαβαίνετε θα δούμε με το νέο σχέδιο πολλά συμβούλια, πολλές επιτροπές, πολλές αποφάσεις που θα πρέπει να υλοποιούνται από το δημοτικό συμβούλιο που θα έχει και την τελική απόφαση Τέλος θα υπάρχουν τα τοπικά συμβούλια τα οποία θα έχουν και προϋπολογισμό!!! με βάση κάποια κριτήρια που ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί. Για χωριά άνω των 1000 κατοίκων τα συμβούλια αυτά θα είναι 5μελή. Για κατοίκους από 500 έως 1000 θα είναι 3μελή και για 500 και κάτω θα έχουν μόνο έναν πρόεδρο και στις τρείς περιπτώσεις τον λόγο και την ευθύνη για την διαχείριση των χρημάτων που θα έχει το τοπικό συμβούλιο στην διάθεση του θα την έχει μόνο ο πρόεδρος. Τα τοπικά συμβούλια έχουν αρμοδιότητες στην αντιμετώπιση τοπικής εμβέλειας προβλημάτων, όπως π.χ.:• Την αποκατάσταση επείγοντος χαρακτήρα βλαβών στο οδικό δίκτυο καιτα συστήματα άρδευσης, ύδρευσης-αποχέτευσης (όταν ο δήμος δε διαθέτει ΔΕΥΑ), καθώς και επείγουσες δράσεις καθαριότητας, φύλαξης και συντήρησης σε κτίρια.• Τη διενέργεια επείγοντος χαρακτήρα δράσεων για την πυροπροστασία, την αντιπλημμυρική προστασία, την καθαριότητα των κοινόχρηστων χώρων και την προστασία του περιβάλλοντος στο τοπικό διαμέρισμα. Ο πρόεδρος του τοπικού συμβουλίου θα συμμετέχει στις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου, χωρίς ψήφο, όταν θα συζητούνται θέματα που αφορούν το τοπικό διαμέρισμα που εκπροσωπεί.Εδώ θα θέλαμε να σας θυμίσουμε πως και την πρώτη τετραετία του Καποδίστρια το τοπικό συμβούλιο είχε αυξημένες αρμοδιότητες και στη συνέχεια το εξαφάνισαν στα αζήτητα. Το 95% των τοπικών συμβουλίων σε όλη την Ελλάδα δεν ακούγονταν ποτέ από τα δημοτικά συμβούλια. Επίσης, τα τοπικά συμβούλια εκλέγονται με ενιαίο ψηφοδέλτιο. Υποψήφιος μπορεί να είναι κάθε δημότης με αυτοπρόταση. Οι δημοτικοί συνδυασμοί προτείνουν υποχρεωτικά υποψηφίους και για τα τοπικά συμβούλια. Θεσμοθετείται ο «Συνήγορος του Δημότη» και ο «Συνήγορος της Επιχείρησης», με επιλογή με αυξημένη πλειοψηφία των 2/3 από το Δημοτικό Συμβούλιο, μεταξύ των μελών του, ή και εκτός αυτών, ενός προσώπου κύρους, το οποίο αναλαμβάνει την ευθύνη διαμεσολάβησης μεταξύ πολιτών συναλλασσόμενων με το δήμο και διοίκησης του δήμου, με στόχο την καταπολέμηση της κακοδιοίκησης. Όλες αυτές οι προτάσεις βρίσκονται ακόμα σε δημόσια διαβούλευση. Σημαντικές αλλαγές δεν πρόκειται να γίνουν πάνω σε αυτές. Τα χωριά δεν θα έχουν κανένα όφελος από αυτό το νέο σχέδιο. Την απαξίωση που γνώρισαν με τον Καποδίστρια θα γνωρίσουν και με τον Καλλικράτη. Η μόνη λύση στην απαξίωση των χωριών μας είναι η μεταξύ μας ενότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ενημερωνόμαστε για την περιοχή μας

ΤΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Αναγνώστες