Παρασκευή 8 Μαΐου 2009

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΑ...


Διαστάσεις λαμβάνει το πρόβλημα της αντιγραφής γνωστών ελληνικών brand names του τομέα των τροφίμων, από εταιρείες διαφόρων χωρών του εξωτερικού, οι οποίες στην προσπάθειά τους να λάβουν… «μέρισμα» και να οικειοποιηθούν το καλό όνομα κάποιων ελληνικών προϊόντων, καταφεύγουν σε αντιγραφές. Προϊόντα που προτιμούν οι ιδιότυποι παραχαράκτες, είναι το ελαιόλαδο, οι ελιές και η φέτα.
Ειδικότερα, η Ένωση της Σητείας που παράγει το πολυβραβευμένο «SITIA», ενημερώθηκε από το γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στο Πεκίνο, πως η κινεζική εταιρεία Weihai Fangzheng International Personnel Technical & Cooperative Co προσπαθεί να κατοχυρώσει την κυκλοφορία αμφιβόλου ποιότητας ελαιολάδων κάτω από την εμπορική επωνυμία «SITIA». Η κινεζική εταιρεία έχει ήδη πάρει προέγκριση για το συγκεκριμένο όνομα ενώ θα ακολουθούσε και πλήρης έγκριση αν μέχρι τις 7 Απριλίου η Ένωση Σητείας δεν κατέθετε ένσταση.
Η Συνεταιριστική Οργάνωση προσέφυγε εμπρόθεσμα στην κινεζική δικαιοσύνη και παράλληλα συνεχίζει την αποστολή πειστηρίων στα κινεζικά δικαστήρια. Επίσης, ενημέρωσε σχετικά και τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προειδοποιώντας πως «αν η ελληνική προσφυγή δεν γίνει δεκτή από τα κινεζικά δικαστήρια, ανοίγει ο δρόμος και για άλλα κατοχυρωμένα σήματα εμπορικών προϊόντων στην Ε.Ε., που θα μπορούν να παραχθούν -κατώτερα ποιοτικά- σε τρίτες χώρες και να κυκλοφορούν με πλαστές ετικέτες».
«Το πρόβλημα φαίνεται να είναι σημαντικό και να επεκτείνεται σε διάφορα προϊόντα, τρόφιμα - ποτά ακόμα και βιομηχανικά είδη» δηλώνει, μιλώντας στον «ΚτΕ» ο πρόεδρος της Ένωσης Σητείας Μανόλης Βακόντιος. Σύμφωνα δε με τις πληροφορίες του τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναζητούν μέτρα που θα προστατεύουν περαιτέρω τις ευρωπαϊκές φίρμες στις αγορές τρίτων χωρών.
Οι ελληνικές εξαγωγές παρθένου ελαιολάδου στην Κίνα παρουσιάζουν εντυπωσιακή άνοδο τα τελευταία χρόνια (το 2007 η αξία τους έφτασε τα 1,725 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας +22,7% άνοδο σε σχέση με το 2006), καθώς οι κινέζοι καταναλωτές το προτιμούν, αν και κοστίζει ακριβότερα, πεισμένοι ότι είναι πιο υγιεινό και φυσικό προϊόν, σε σχέση με ελαιόλαδα άλλων χωρών.
Δεν είναι λοιπόν τυχαίο ότι λίγες μέρες μετά το πρώτο, παρουσιάστηκε αντίστοιχο φαινόμενο καπηλείας με το Π.Ο.Π. ελαιόλαδο της Καλαμάτας. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που συγκεντρώθηκαν, λάδι ύποπτης προέλευσης και σύστασης κυκλοφορεί στην Κίνα με την επωνυμία «Καλαμάτα» και στις συσκευασίες αναγράφεται πως τυποποιείται στην Κίνα, ενώ δεν πραγματοποιούνται εξαγωγές χύμα ελαιολάδου από την Μεσσηνία προς την Κίνα.
Θεωρείται δεδομένο ότι οι Κινέζοι παραχαράκτες προσπαθούν να εκμεταλλευτούν το γεγονός ότι στη χώρα τους είναι γνωστό το ελαιόλαδο Καλαμάτας, καθώς ιδιώτες και συνεταιρισμοί εξάγουν κάποιες μικρές ποσότητες και πολλές φορές Κινέζοι επιχειρηματίες έχουν επισκεφθεί την Μεσσηνία και τις εγκαταστάσεις της Ένωσης.
Ωστόσο, πριν καλά - καλά οργανωθεί η «άμυνα» των συνεταιριστών, ανάλογο πρόβλημα παρουσιάστηκε λίγες μέρες μετά στην Αμερική και μάλιστα στη Νέα Υόρκη, καθώς η ΕΑΣ Μεσσηνίας πληροφορήθηκε ότι υπάρχει επιχείρηση που έχει ζητήσει έγκριση από τον Οργανισμό Αναγνώρισης Σημάτων των ΗΠΑ, ώστε να εμπορεύεται ελαιόλαδο με ετικέτα που φέρει την ονομασία «Καλαμάτα». Σημειώνεται ότι στο παρελθόν η Ένωση Μεσσηνίας παρενέβη στις γερμανικές αρχές και απέτρεψε σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση τη χρήση του ονόματος «Καλαμάτα» για τις ελιές τουρκικής εταιρείας.
ΠΑΣΕΓΕΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ενημερωνόμαστε για την περιοχή μας

ΤΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Αναγνώστες